Wiele zależy od tego co powinna zawierać okładka i jaką powinna przybrać formę. Inaczej bowiem wyglądał będzie druk okładki na drobny sprzęt AGD, a inaczej na butelkowaną wodę gazowaną. Wszystko jednak sprowadza się do jednej konkluzji - etykieta jest bardzo ważnym elementem identyfikacji wizualnej produktu, ale też i marki. Pozostaje zapytać dlaczego?

Dlaczego druk etykiet jest tak ważny?

Istota etykiety

Niestety spora część etykiet, spełnia rolę wyłącznie informacyjną. Często dzieje się tak w wypadku etykiet na elektronice. Widzimy wtedy zazwyczaj dane dotyczące klasy energetycznej i istotne parametry urządzenia. W przypadku odzieży, etykieta również wygląda nieco inaczej. Tam jej rolę przybrała metka. Będąc producentem, warto też wiedzieć gdzie druk etykiet w Warszawie http://temat.com.pl/oferta/druk-etykiet/ i w każdym innym mieście, jest najbardziej opłacalny i miarodajny.

Przepisy i prawo

Ustawa o warunkach sprzedaży konsumenckiej mówi o tym, że wszystkie produkty, które sprzedawane są w naszym kraju, powinny mieć polską nazwę towaru. Informacja o przedmiocie powinna być wyczerpująca. Oznacza to, że niezbędne są takie dane jak warunki przechowywania, instrukcja użytkowania, sposób stosowania, ale też klasyczny spis składników. Jeżeli na etykiecie nie znajdują się informacje eksporterze lub producencie, taka wersja jest niedopuszczalna. Obydwie wersje wymagają pełnego adresu i kontaktu.

Największą rolę naturalnie, etykieta odgrywa w spożywczym przemyśle, w sprzedaży detalicznej. Ten dział przemysłu to wielkie pieniądze, o które starają się setki różnych sprzedawców i producentów żywności.

Etykieta jest równie ważna w wypadku kosmetyków. Te dwie kategorie towarów są najbardziej uzależnione od etykiety. O tym, czy klient wybierze dany produkt, czy z niego zrezygnuje decyduje wiele kwestii. Jest to m.in. kształt etykiety, materiał wykonania, kolorystyka, znaczenie oraz układ elementów graficznych, a także - chyba najważniejsza – treść.

Informacja, ale też…

Jak wygląda dobra etykieta? Przede wszystkim posiada umieszczone informacje, których oczekuje klient. Jest ładna, estetyczna i atrakcyjna dla potencjalnego klienta, a dodatkowo adekwatna do tego jaki rodzaj produktu reprezentuje. Jest to bardzo zauważalne patrząc na produkty przeznaczone dla niemowląt. Na etykietach takich produktów znajduje się wiele symboli i grafik, które w pewien sposób nawiązują do dzieci, a kolory są prawie zawsze pastelowe. Te aspekty mają oczywiście w całości przemawiać do rodziców tych dzieci, którzy powinni zyskać pewność, że dany produkt jest zdrowy, smaczny i bezpieczny.

Nie ma przypadków, kiedy etykieta w ogóle nie koreluje z opakowaniem. Kształt i kolor jaki posiada w pierwszym rzędzie angażuje postrzeganie odbiorcy. Dobra etykieta ma za zadanie ten proces zaburzyć, lub przynajmniej odwrócić uwagę na inne, konkretne informacje. Często jest to skład produktu, który lubi być sprawdzany przez bardziej dociekliwych klientów lub np. logo bądź nazwa. Źle przemyślana, zaprojektowana i wydrukowana etykieta, może spotkać się z obojętnością ze strony klientów bądź nawet odstraszać od wzięcia produktu w dłonie. Nie można pozwolić sobie na zlekceważenie roli etykiety. Produkt bez niej tak naprawdę nie istnieje

Etykieta to element zarówno towaru, jak i też reklamy. Przekłada się na zainteresowanie produktem, kolejno na sprzedaż, aż w końcu na sam zysk. Należy zatem poświęcić jej dużo uwagi. Warto postawić na sprawdzone miejsca oferujące druk etykiet w Warszawie, jak i w każdym innym mieście.