Własna firma to bez wątpienia marzenie dla wielu osób. Widać wyraźnie chociażby na przykładzie świetnie rozwijających się usług typu katalog ze spisem firm, że przedsiębiorstwa aktywnie rozwijają się za pośrednictwem internetu. W dobie kryzysu wiele firm skupia się na tym, aby aktywnie prowadzić działania promocyjne w internecie oraz sprzedawać za pośrednictwem globalnej sieci. Jakie więc konkretnie niesie ze sobą zalety prowadzenie firmy online?
Praktycznie nieograniczony zasięg
Jednym z najważniejszych zalet prowadzenia biznesu w internecie jest dostęp do bardzo szerokiego grona odbiorców. Firma działająca lokalnie ma dostęp do bardzo ograniczonej ilości klientów, którzy są w stanie zakupić produkt lub usługę w wybranych sklepach do których dociera oferta przedsiębiorstwa. Jeśli jednak firma skupia się na internecie to bez trudu znajdzie tam klientów nawet z najdalszych zakątków świata.
Niskie koszty prowadzenia działalności
Sprzedaż prowadzona w tradycyjny sposób wymaga kosztownego wynajmu nie tylko powierzchni handlowej w postaci na przykład sklepów, ale również konieczności zadbania o magazyny i sprawny przewóz towarów. Jeśli jednak spojrzymy na działalność internetową to tego typu kwestia nie jest żadnym zmartwieniem. Obsługa klienta przebiega wysyłkowo z dowolnego magazynu, który niekoniecznie musi być zlokalizowany w niedalekiej odległości od klienta.
Duża elastyczność
Wyobraźmy sobie sytuację w której zainteresowanie konkretnymi produktami lub usługami zmniejszyło się do tego stopnia, że potrzebne są szybkie i zdecydowane zmiany. W przypadku tradycyjnej firmy będzie to wiązać się ze sporymi kosztami, dużym trudem oraz zwiększoną ilością czasu, aby dostosować firmę do nowych wyzwań. Firma internetowa natomiast cechuje się większą swobodą i elastycznością działania – może bez większych problemów po prostu dokonać zmian w asortymencie i błyskawicznie zmienić ofertę online.