Popularne w Polsce sieci franczyzowe (z siedmiu różnych kategorii)

Popularne franczyzy są świetnym pomysłem na rozpoczęcie własnego biznesu ze zminimalizowanym ryzykiem. Przedsiębiorca otwierający punkt wkłada w niego środki finansowe oraz swoją pracę. Franczyzodawca pozwala na korzystanie z marki oraz dzieli się tak istotnym know-how.

Przed przedsiębiorcami staje jednak pewne bardzo istotne zagadnienie: "Którą franczyzę wybrać?". W tym artykule przedstawiamy siedem sieci z różnych branż, które cieszą się w Polsce dużą popularnością.

Carrefour Express

Sieć supermarketów już jakiś czas temu postanowiła podbić nowy rynek. Jej dzieło - markety Carrefour Express w dużych miastach wyrastają jak grzyby po deszczu. Franczyzobiorcy zazwyczaj wynajmują pod tego typu sklepy o wiele większe lokale niż na przykład właściciele Żabek. Dzięki temu klient otrzymuje szeroki wybór produktów. - w tym również te z logiem Carrefoura (oczywiście w przystępnych cenach).

Al Capone Specjaliści od Alkoholu

Jeden typ biznesu to w Polsce stosunkowy pewniak. Sklepy z alkoholem. Niezmiennie cieszą się wysokimi obrotami. Ponadto ich asortyment nie psuje się bądź psuje bardzo powoli. Dzięki temu można uzyskiwać stosunkowo wysokie zyski przy zminimalizowanym ryzyku.

Al Capone to właśnie franczyza oparta na sprzedaży alkoholu. Cechą charakterystyczną marki jest próba odcięcia się od sklepów oferujących piwa i wina niskiej jakości. Punkty są skierowane do klientów premium a zgodnie z zasadami franczyzy personel ma posiadać wiedzę na temat sprzedawanych przez siebie produktów.

epaka.pl

Z której strony by nie patrzeć, zapotrzebowanie na usługi kurierskie rośnie. I właśnie na przeciw tym potrzebom wychodzi franczyzodawca epaka.pl.

Jest to sieć punktów, w których można odebrać przesyłkę. Marka oprócz swoich placówek macierzystych (dwie) posiada też 200 lokali prowadzonych przez franczyzobiorców.

Esotiq

Nie wszyscy przedsiębiorcy chcą opierać swoją działalność na sprzedawaniu produktów najbardziej popularnych i odpowiadających na najpilniejsze potrzeby.

Niektórzy wolą stawiać na towary droższe, rzadsze i o wiele bardziej ekskluzywne. W sklepach Esotiq kupimy bieliznę damską oraz dosyć szeroką gamę kosmetyków.

Bardzo ważny jest fakt, że w tym wypadku to właściciel marki zapewnia towar. Franczyzobiorca ponosi więc o wiele niższe ryzyko finansowe.

McDonalds

Najbardziej znaną franczyzą na świecie jest niezawodnie McDonalds. Współpraca z firmą jest dosyć kosztowna, ale jednak w zamian otrzymujemy możliwość korzystania z loga i produktów, które kojarzy każdy i wszędzie.

Dodatkową zachętę powinien stanowić niemal nieustający ruch, gwarantowany przez lata konsekwentnego budowania rozpoznawalności oraz niemal nieustające reklamy we wszelkiego rodzaju mediach.

Monetia

Stosunkowo pewnym źródłem dochodów są też agencje płatnicze. W końcu tak długo, jak istnieje współczesna cywilizacja, klienci będą dokonywali transakcji finansowych.

Punkt z tego sektora możemy założyć dzięki współpracy z firmą Monetia.

Fonny Funny

Często produkty oferowane przez daną sieć nie muszą być artykułami pierwszej potrzeby. Na przykład marka Fonny Funny opiera się na całkowicie innym modelu. Jej punkty z etui na telefony ustawiane są w przejściach galerii handlowych. Celem tego modelu jest wyłapywanie klientów skłonnych do zakupów pod wpływem impulsu.