Biznes online - dlaczego Twoja strona FAQ jest tak samo ważna jak każda inna strona?

Oto nasza obszerna analiza, dlaczego strona FAQ jest tak samo ważna, jak każda inna strona w Twojej witrynie. Teraz, FAQ odnosi się do często zadawanych pytań, które mogą służyć wielu celom. Poza oczywistym punktem odpowiadania na pytania, może rozwiązać wszelkie pytania klientów, które mogą uniemożliwić sprzedaż. Ponadto, może dostarczyć dodatkowych informacji, które wystarczająco zainteresują nowego użytkownika sieci, aby dowiedzieć się więcej. I może również obsługiwać warunki w szybki sposób, który podsumowuje wszystko bez potrzeby dalszych wyjaśnień. Ale strona FAQ może służyć jeszcze jednemu celowi; zrób to, kilka celów. I ten artykuł wyjaśni je bardzo szczegółowo.

Ranking dla pytań Google

W większości przypadków, gdy wykonujesz wyszukiwanie w Google dla konkretnego terminu lub frazy, nie tylko otrzymasz zwykłe wyniki. Jeśli przewiniesz stronę w dół, pojawią się cztery pytania. A jeśli klikniesz na jedno z nich, pojawi się kolejna para pytań. Proces ten trwa w nieskończoność, dostarczając Ci wielu odpowiedzi na typowe pytania użytkowników. Co więcej, każde z tych pytań posiada fragment odpowiedzi wraz z linkiem do oryginalnej strony źródłowej. Możesz więc zobaczyć, skąd dokładnie pochodzi odpowiedź. A do tego wszystkiego, niektóre strony będą również zawierały snippet Google zawierający najbardziej odpowiedni fragment strony odnoszący się do wyszukiwanego hasła. Należy pamiętać, że dla witryn, które Google wybiera, ich rankingi SEO mają wyraźne znaczenie. A to przekłada się na wyższą widoczność w wyszukiwarce, wyższą widoczność domeny, więcej odsłon i, potencjalnie, wyższe wyniki sprzedaży.

Wpływ na użytkowników

Wcześniej wspomniano o tym, jak strona FAQ może wpłynąć na użytkowników, którzy wahają się, czy dokonać zakupu. Ale zagłębmy się w to trochę więcej. Tak więc, powiedzmy, że chcesz kupić konsolę do gier. Cena jest odpowiednia, a produkt jest zdecydowanie odpowiedni. Ale nie masz pewności co do gwarancji w przypadku niespodziewanej awarii urządzenia. Tak więc, strona FAQ może wymieniać informacje o gwarancji i rękojmi, a teraz jesteś gotowy, aby go kupić. Jednak nadal musisz potencjalnie znaleźć tę stronę konsoli ponownie, co może być problemem, jeśli jest duży popyt. Nawet jeśli sprowadza się to do kilku sekund szukania i wybierania, to i tak jest to niepotrzebne wykorzystanie czasu użytkownika. Jeśli jednak w odpowiedzi umieścisz hiperłącze do danej konsoli, użytkownik będzie mógł od razu przejść do tego elementu. Rezultat: krótsza droga użytkownika, większe zadowolenie klienta i większa szansa na kolejne zakupy w przyszłości.

Miejsce do linków

Sekcja FAQ może więc służyć jako idealne miejsce do umieszczenia hiperłączy do najważniejszych stron witryny. Zwracamy uwagę na produkty jako jeden z przykładów, i z pewnością można utworzyć mnóstwo linków dla swoich przedmiotów. Ale co z takimi rzeczami jak wymiary ubrań, polityka cashback firmy, lub jakiekolwiek podatki i opłaty VAT? Może chcesz umieścić hiperłącze do sekcji prasowej organizacji, a nawet do jej zarządu. Być może chcesz podkreślić pracę, jaką firma wykonuje w lokalnej społeczności. Albo może chcesz promować pracę organizacji w zakresie różnorodności. Cokolwiek to jest, strona FAQ może zrobić to wszystko, a wszystko to bez wypychania innych sekcji niepotrzebnymi słowami kluczowymi i bez przeładowywania menu nawigacyjnego. Dodatkowo, nie ma limitu na ilość pytań, które można umieścić na stronie FAQ. Wszystko to oznacza, że strona FAQ może być tak samo ważna jak każda inna strona w Twojej witrynie.