Ile kosztuje pozycjonowanie?

Na pozycjonowanie stron internetowych składa się szereg prostych i skomplikowanych działań. Tak więc nie jest to tylko jedna prosta czynność. To automatycznie przekłada się na czas pracy, a także na koszt danego procesu. Ile aktualnie kosztuje pozycjonowanie stron www?

Co składa się na cenę usługi?

Koszt pozycjonowania uzależniony jest przede wszystkim od metod i czasu pracy. Wpływ na cenę może mieć również konkurencyjność branży oraz pozycjonowanych fraz. Ponadto pozycjonowanie seo różni się ceną zależnie od liczby słów kluczowych. Jeżeli jest ich więcej, cena wzrasta. Gdy jest tych słów mniej, spada w dół. Na cenę wpływ ma także jakość i zawartość pozycjonowanej strony internetowej. Kolejna sprawa to długość trwania umowy.

Generalnie trudno jest na przykład w tym momencie wycenić usługę pozycjonowania, ponieważ koszt zależny jest od wielu czynników, a przede wszystkim od konkretnej strony internetowej i oczekiwań jej właściciela. Tak więc wyceny pozycjonerzy wykonują indywidualnie. Poza tym wpływ na cenę mają też oczekiwania firmy, która się tym zajmuje, która świadczy te usługi. Jedna firma oferuje tanie pozycjonowanie stron, druga drogie. Na kształtowanie cennika wpływ ma doświadczenie, a nierzadko tylko oczekiwanie firmy. Dlatego też wybierając pozycjonera, nikt nie powinien kierować się jego cennikiem. Lepiej zajrzeć do portfolio, do zrealizowanych projektów i tego, dla kogo świadczył te usługi.

Czy warto oszczędzać na pozycjonowaniu?

Najtańsze oferty pozycjonowania nie są warte uwagi. Należy uświadomić sobie, że najczęściej przynoszą zdecydowanie więcej szkód niż pożytku, a jeżeli nawet jakikolwiek efekt jest osiągnięty, utrzymuje się on bardzo krótko. Pozycjonerzy, o ile w ogóle można ich tak nazwać, bazują przeważnie na wybranych metodach tzw. black hat SEO, polegających na generowaniu przez automaty linków wyłącznie niskiej jakości, z takim samym tekstem. Google bardzo sprytnie wychwyca takie metody linkowania, a to prowadzi do nałożenia surowych kar. Droższe pozycjonowanie strony firmy jest bardziej czasochłonne i skupia się przede wszystkim na linkowaniu z wartościowych zapleczy. Jednak prowadzi ono do satysfakcjonujących efektów i trwalszych.

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron nie jest tanie. Wymaga czasu, wiedzy, doświadczenia, odpowiednich narzędzi itd. Wszystko to automatycznie przekłada się na koszty. Ci, którzy dopiero uczą się jak pozycjonować strone i tak naprawdę jeszcze nie mają doświadczenia w tym zakresie, najczęściej robią to w podejrzanie niskich cenach. Pozycjonerzy znający się na rzeczy uczciwie wyceniają swoją pracę. Ich usługi są droższe, ale współpracując z nimi, można liczyć na satysfakcjonujące i trwałe efekty. Jedno jest tu pewne – na pozycjonowaniu nie należy oszczędzać. Jeżeli ktoś ma już stronę firmową, to powinien zadbać o jej pozycję w wyszukiwarce. Inwestycja w profesjonalne pozycjonowanie jest jednak opłacalne. Każdy, kto zdecyduje się na ten krok, prędzej czy później się o tym przekona.