Pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego Twoja witryna go potrzebuje?

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to działanie, bez którego obecnie nie obejdzie się żadna witryna w sieci. Na czym polega i dlaczego jest niezbędne, by strona mogła odnieść sukces i zyskać wielu odwiedzających ją użytkowników?

Pozycjonowanie stron w Internecie – co to takiego?

Pozycjonowanie stron internetowych oznacza kompleksowe działania, które mają na celu poprawienie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Składają się na nie zarówno prace wykonywane na stronie, które mają przystosować ją do wymagań stawianych przez wyszukiwarkę (optymalizacja strony), jak i poza nią (link building). Na czym polegają poszczególne działania?

Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja strony obejmuje wiele działań, których zadaniem jest dopracowanie witryny w taki sposób, by odpowiadała wymaganiom Google. Wyszukiwarka ocenia zaindeksowane strony w specyficzny dla siebie sposób, biorąc pod uwagę wiele czynników – zadaniem specjalisty SEO jest sprawienie, by dana witryna wypadła w tej ocenie jak najlepiej. Doceniane są szczególnie strony wartościowe, przydatne i przyjazne użytkownikowi, zarówno pod względem układu i struktury, jak i grafiki oraz treści pisanej. Agencja SEO sprawdza więc, czy dany serwis odpowiada wszystkim wymaganiom i planuje ewentualne w nim zmiany, by poprawić jego ocenę w oczach wyszukiwarki.

Do zadań związanych z optymalizacją strony zalicza się:

  • poprawę kodu strony,
  • przyspieszenie jej wczytywania się,
  • uzupełnienie strony wartościowymi treściami, zoptymalizowanymi pod kątem SEO (SEO copywriting),
  • poprawę struktury strony,
  • uzupełnienie treści odpowiednimi słowami kluczowymi.

Link building

Ogromne znaczenie dla pozycjonowania ma także link building, czyli działania związane z profilem linków dla danej strony. Wyszukiwarka Google wyżej ocenia witryny, do których prowadzi wiele wartościowych linków ze sprawdzonych źródeł – uważa je za godne zaufania i polecenia swoim użytkownikom, dlatego takie serwisy plasują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Zadaniem agencji SEO jest zadbanie o rozbudowany i poprawny profil linków – w tym przypadku liczy się bowiem nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość uzyskanych odnośników. Niskiej jakości linki ze stron o słabej reputacji mogą obniżyć pozycję strony, dlatego konieczne jest regularne sprawdzanie, czy profil linków nie zawiera niepożądanych odnośników.

Dlaczego pozycjonowanie stron www jest takie ważne?

Każdy może założyć stronę w sieci, jednak nie zapewni mu to automatycznie wielu czytelników. Aby witryna zyskała rozpoznawalność i przyciągała do siebie nowych użytkowników, musi znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Zapewni jej to stały napływ odwiedzin zainteresowanych jej treścią internautów. Niestety, w większości branż konkurencja jest na tyle duża, że bardzo łatwo zniknąć w gąszczu serwisów o podobnej tematyce. Właśnie dlatego pozycjonowanie stron firmy ma takie znaczenie – dzięki niemu można wybić się na tle konkurencji i zyskać wysoką pozycję w Google, dzięki której witryna zacznie szybko notować wiele wejść.

Skuteczne pozycjonowanie, przeprowadzone przez doświadczonych specjalistów, zagwarantuje stronie dużą widoczność w sieci. Poza audytem SEO, optymalizacją strony i link buildingiem, warto zdecydować się także na wsparcie za pomocą reklamy w InternecieGoogle Ads i Facebook Ads przyczynią się w krótkim czasie do znacznego wzrostu popularności firmy.