obsługa fanpage - Facebook

To bez znaczenia czy prowadzimy bar, blog o fryzurach, albo domek w Białce. Staramy się aby oferowane przez nas usługi zobaczyło jak najwięcej odbiorców. Przez to naszą uwagę zaczynamy kierować ku portalowi FB, gdyż zauważamy w nim nadzieję na niedrogie wypromowanie przedsiębiorstwa. Poniekąd Facebook to cały świat, a każdy z nas domyśla się: ważny jest pieniądz. Bez inwestycji w płatne reklamy wybicie firmowego fanpage może okazać się bardzo trudne (jeżeli nie chodzi nam o Fanpage, na który wrzucać będziemy śmieszne kotki czy inne obrazki). Mamy jednak rozwiązanie! Niniejszym będziemy mogli zaproponować opcje, żeby przy odrobinie pracy wypromować fanpage.

1. Treść postu

Jednym z głównych pomysłów jak promować fanpage na Facebooku jest tworzenie tekstu, jednakże nie randomowego, tylko angażującego. Czym są tak na prawdę angażujące treści na profilu Fanpage? Wszak można przyjąć, że to te wpisy, które tworzą niezbędne info lub te po których zachodzi interakcja. Przyjmując, iż jesteśmy fachowcami w swojej branży - jesteśmy w stanie użyć Facebooka do podzielenia się ze światem posiadaną specjalistyczną wiedzą. Zamieścimy właściwy post, lub mniej popularny tekst poradą branżową, a na pewno znajdzie się ktoś kto ją przeczyta oraz udostępni dalej. Prawdę mówiąc jeżeli licznik polubień fanpage wskazuje na okrągłe zero, to nigdy w świecie – nie uda nam się go pokazać światu bez wykorzystania innych działań.

Mając powyższe stwierdzeniana uwadze, powinniśmy skupić się na zaalarmowaniu klientów Zuckerberga, iż posiadamy interesujący opis. Możemy również pójść za kierunkiem "płatne" (zdecydowanie prościej...no ale jednak...trzeba zainwestować) bądź darmowo (ewentualnie za jednym razem dwiema drogami ;-]). Wybierając wersję "za pieniądze", prowadzimy działania poprzez kampanię reklamową, która znajduje się w menadżerze reklam Facebook business, gdzie nasz cel marketingowy powinniśmy ustawić na aktywność odnośnie wpisu. W przypadku gdy nie miałeś styczności z płatną reklamą na FB, a chciałbyś dokładnie dotrzeć do klientów – serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Jednakże w przypadku kiedy postawimy na tym, iż chcemy obrać bezpłatną ścieżkę promocji, powinniśmy zainteresować się szczególnie dyskusyjnymi grupamiktóre prowadzą działania na portalu Facebooku. W tym miejscu jest bardzo banalna zasada – wygenerujemy tekst, który zwróci uwagę danej grupy użytkowników fanpage: zamieszczamy to na grupie dedykowanej. Jeśli przygotowaliśmy wartościowy według nas tekst do postu (albo też pouczający artykuł na firmowym blogu: jeżeli takowy mamy) odnośnie odnośnie zioła jakim jest jedyny w swoim rodzaju skrzyp polny, dodajemy wtedy nasze info na którąś z grup poświęconych ziołom czy ziołolecznictwu. Może niektórym wyda się to niemożliwe, ale odbiorcy na FB zakładają grupy, co ciekawe najbardziej aktywna grupa o zielarstwie ma...niemalże 25 000 osób. Nieźle nieprawdaż? Zweryfikuj to sam. Co następnie? Cierpliwie czekamy. Jeśli jest tak, iż zamieszczone wpisy na prawdę są jedyne w swoim rodzaju oraz ciekawe, to potencjalni odbiorcy je docenią i na prawdę zaczną śledzić nasz fanpage. Nie zapomnijmy faktu, że grupy dyskusyjne mają własne zasady oraz pozostają na pewien sposób hermetyczne. Skontaktuj się z nimi nim będziesz skłonny zacząć działać. Pamiętaj również o fakcie, że nie jedynie powinniście brać, jednak i dawać tzn. nie zajmować się tylko i wyłącznie publikowaniem reklamy, jednak także nieść pomoc i reagować na wypowiedzi pozostałych.

2. Istotna rzecz - komentowanie

Będąc przy komentowaniu. Za każdym razem polecamy korzystanie z nich w przypadku promowania fanpage na Facebooku. Przy tym także nie ma większej filozofii. Wpisujemy komentarze mądrze we wpisach odbiorców FB na pozostałych stronach fanpage lub grupach dyskusyjnych z odpowiednią tematyką. Niemniej jednak, jeżeli udzielamy się w komentarzach postów pod fanpage konkurencji, to nie wiem jak by nam zależało, żeby pomóc, możemy zostać zbanowani przez admina (to chyba dla każdego oczywiste czemu). Jednakże, jeśli będziemy tworzyć we własnym otoczeniu otoczkę osoby, która zna się na branży, zostanie to odebrane pozytywnie, potem mamy już z górki do nowych lajków.

jak promować fanpage na Facebooku

3. Udostępniaj, a pozostali również Cię udostępnią

Kolejnym skutecznym sposobem promocji strony fanpage jest regularne udostępnianie postów. Udostępnianie treści od innych osób jest obecnie najbardziej popularnym typem wpisów na Facebook. O ile samo udostępnianie pozostałym treści z branżowych fanpage prawdopodobnie nie da dla nas pożądanych polubień, to poniekąd udostępnienie przez inną osobę naszej strony fanpage bądź też stworzonego postu jest super sposobem do uzyskania sporej ilości polubień. Jakimi sposobami to zrobić? Tutaj powinniśmy pochylić się nad takim zjawiskiem jak wymiana barterowa. Nawiążemy kontakt z innym administratorem profilu fanpage, który pośrednio bądź też bezpośrednio związany jest z tym co robimy oraz przekonajmy tą osobę aby udostępnił nasz tekst na własnym profilu.

Musimy liczyć się z faktem, iż my także musimy coś zaproponować. Bez dwóch zdań najbardziej proste powinno być share to share, jednak ujmując, że jesteśmy stroną zwracającą się odnośnie pomocy: odbieramy to w taki sposób, iż jesteśmy mniejsi. Patrząc na to wszystko opisana wymiana będzie niezbyt satysfakcjonująca dla drugiej strony. Przez to musimy go zachęcić do działania: przykładowo samą w sobie zawartością wpisu. Możemy go także zaangażować we współpracę trochę bardziej materialnie ;). Niby jak? Nie ma na tę sprawę ogólnej wskazówki. Skutkiem czego, jeśli zajmujemy się fotografią to przedstawmy zrobione zdjęcia, generujemy hand-made? Dajemy efekt naszej pracy. Prowadzimy agroturystykę w górach? Przedstawmy zniżkę na wczasy. Najprawdopodobniej początkiem nasza „znajomość” będzie materialna i platoniczna, ale nikt nie wie? Być może przerodzi się w coś znacznie bardziej emocjonalnego :-]. Na FB pojawił się także całkiem świeży rodzaj odbiorców – mianowicie influencerów. To takie osoby, które za odpowiednią sumę rozreklamują naszą stronę, na przykład projektując tekst na posiadanym blogu bądź też fanpage. Co nieco odnośnie influancerów można się dowiedzieć z tego tekstu.

4. Tagami grubo szyte

#-tagi nie są aż tak ważne dla Facebooka, jak ma to miejsce na Instagramie, nie jest tak jednak, iż powinniśmy kompletnie zapomnieć, że coś takiego istnieje. Zatem starajmy się pamiętać o zamieszczaniu hashtagów do swoich postów. Na sto procent nam to nie zaszkodzi, a nuż się uda, że odnajdzie nas „zabłąkana duszyczka”, która interesuje się tagami oraz zawita zatem właśnie na naszą stronę fanpage.

5. Wyjdź poza internet!

Jak wypromować fanpage w inny sposób? Stawiam, że natkniecie się na setki nowych pomysłów w sieci. Ja natomiast na sam koniec podam Wam taką radę, o której co jakiś czas zapominamy. Nic skomplikowanego: wypromować stronę fanpage w „realu”. Tym samym rozmawiajmy o nim na imprezie ze swoimi kumplami (nie zapominajmy jednak, nie często, ponieważ ostatecznie któregoś z naszych kolegów aniżeli utwierdzimy w przekonaniu, że przyda się sprawdzić Facebooka), oprócz tego umieszczajmy w siedzibie naszej firmy informację o tym, że nasza strona żyje aby klienci odszukali firmę w Social Media. Dodawajmy wspomnianą informację również na wizytówkach, ulotkach itd. Tak więc, możemy wdrożyć milion różnych trików, by osoby, które pozwolą, aby osoby w rzeczywistym świecie zobaczyli naszą działalność na Facebooku. Od napisania tekstu "like" na opakowaniu, które puby dają do kebaba aż po szyld reklamowy z napisem „znajdziesz nas na Facebooku”, zamieszczony w widocznym miejscu naszego hotelu w Zakopanem.

To tylko kilka trików, które pomogą Ci wypromować fanpage na portalu Facebook, lub też przynajmniej przysporzą Tobie motywacji do określonego działania. Niestety pod żadnym pozorem nie należy się ograniczać tylko do nich. Istnieje wiele innych rozwiązań, takie nieco bardziej trudne (dla przykładu przynoszące skutki działania "RTM" – real time marketing), niektóre z nich zaś nietrudne ale przez to nie nazbyt stosowane, dla przykładu nieporządany SPAM e-mailowy – chyba jednak, że kierujemy się zasadą: nie istotne co mówią, ważne że mówią. Jeśli będziesz potrzebował prawdziwych specjalistów od promocji, skontaktuj się z naszą agencją :-)

fb dla biznesu - fanpage