Czy wiesz, że internauta nawet w kilka sekund jest w stanie ocenić, czy pozostanie na danej witrynie, czy ją opuści i uda się pod inny adres? Właśnie dlatego projektowanie stron internetowych ma na celu już nie tylko zwrócenie uwagi użytkowników wśród ogromnej konkurencji, ale przede wszystkim zatrzymanie odwiedzających na dłużej. Zastanawiasz się, jaki powinien być więc projekt WWW? Dobrze trafiłeś – w artykule przedstawiamy filary firmowego serwisu, który sprzedaje. Zapraszamy do lektury!
Na co zwracać uwagę podczas projektowania strony WWW?
Chcesz zaistnieć w sieci? W takim razie z pewnością wiesz, że strona internetowa stanowi wizytówkę każdego nowoczesnego biznesu. To właśnie dzięki niej możesz zdobyć wysoką pozycję w wyszukiwarce oraz wyróżnić się na tle innych serwisów WWW. Unikalna witryna stanie się Twoim nowym kanałem sprzedaży, łącznikiem między marką i klientem czy nośnikiem działań marketingowych.
Jednak, aby zrealizować wszystkie przewidziane cele biznesowe, powinieneś zainwestować w odpowiednią witrynę firmową. Projektowanie stron internetowych musi być nie tylko zorientowane na użytkowników, ale również dopasowane do wytycznych wyszukiwarek. Serwisy WWW ocenia się bowiem pod kątem różnych czynników. Mowa tutaj o elementach związanych z:
- nowoczesną technologią – witryna powinna być mobilna i funkcjonalna,
- atrakcyjnym web designem – wygląd strony musi przyciągać uwagę użytkowników,
- bezpieczeństwem – serwis należy zabezpieczyć poprzez wdrożenie certyfikatu SSL,
- wartościową treścią – wysokiej jakości publikacje angażują czytelników i zachęcają do podjęcia działań np. dokonania zakupu.
- odpowiednią optymalizacją – strona zyska pozycje w wynikach wyszukiwania, gdy zostanie dostosowana do wymagań Google.
Pamiętaj, że wszystkie części składowe muszą być wysokiej jakości, jeśli witryna ma przyciągać potencjalnych klientów i zdobyć przewagę w wyszukiwarce. Sprawdź więc, jak na bazie wymienionych elementów zaprojektować unikalny i nowoczesny serwis firmowy.
Jakie są filary atrakcyjnej strony internetowej?
1. UX design, czyli projektowanie doświadczeń użytkownika
Każda firmowa strona powinna być tworzona z myślą o odbiorcach. Za sukces witryny odpowiada jednak nie tylko doświadczenie użytkownika (User Experience), ale również desing, czyli wygląd serwisu. Oba te elementy łączy UX desing.
Celem projektowania zorientowanego na odbiorców jest stworzenie atrakcyjnej strony, na której odwiedzający swobodnie odnajduje interesujące go treści (np. dane kontaktowe firmy) oraz realizuje zamierzone działania (np. wypełnia formularz). Witryna stworzona zgodnie z zasadami UX design jest:
- otwarta na klienta – oferuje rozwiązania, dzięki którym można poprawić komunikację z potencjalnymi klientami jak np. livechat;
- uporządkowana i czytelna – ma intuicyjne menu, zwięzłe i proste komunikaty CTA (wezwania do działania) oraz posegregowaną za pomocą zakładek, kategorii czy filtrów architekturę informacji;
- użyteczna – jest pomocna, spełnia oczekiwania odbiorców, odpowiada na pytania i rozwiązuje problemy poprzez wartościową zawartość, odpowiedni sposób prezentacji oraz proste komendy typu „pobierz”;
- nowoczesna i atrakcyjna –przyciąga uwagę użytkowników, jest zgodna z najnowszymi trendami, estetyczna i utrzymana w stonowanej kolorystyce;
- łatwa w obsłudze – umożliwia skuteczną nawigację dzięki uporządkowanej i czytelnej strukturze, na którą składa się np. menu okruszkowe, intuicyjne sekcje czy właściwe nagłówki oraz opisy;
- wolna od błędów – na stronie nie pojawiają się usterki, a więc wszystkie linki działają poprawnie, treści są aktualne, a nawigacja nie stwarza problemów.
Przyciągający uwagę wygląd oraz komfort użytkowania to nie wszystko. Musisz jeszcze zadbać o stabilność i bezawaryjność strony WWW. Zatroszcz się więc m.in. o szybkość ładowania serwisu, którą zapewni właściwy hosting oraz domena.
2. Responsywność, czyli elastyczność
Coraz częściej do robienia zakupów czy wyszukiwania informacji wykorzystujemy urządzenia mobilne. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja strona firmowa, wyświetlała się prawidłowo zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i smartfonach.
Gwarantuje to technologia RWD, dzięki której możesz docierać do klientów niezależnie od sprzętu, którego w danym momencie używają.
Pamiętaj, że jeśli nie dopasujesz firmowej witryny do różnych ekranów, to Twoi potencjalni klienci mogą opuścić serwis, jeszcze zanim zapoznają się z ofertą. Zadbaj więc o responsywną stronę, która będzie się dobrze prezentowała w dużych i małych rozdzielczościach.
3. Bezpieczeństwo, czyli certyfikat SSL
Internauci korzystają z witryn, które są dobrze zabezpieczone. Dlatego, jeśli chcesz zadbać o dane Twoje i Twoich klientów w sieci, to musisz zainwestować w certyfikat SSL. Jest on podstawowym i obecnie wręcz obowiązkowym elementem ochrony każdej strony WWW.
Ten popularny protokół sieciowy zapewnia bezpieczne połączenia internetowe między przeglądarką a serwerem. Ponadto Secure Socket Layer gwarantuje poufność przesyłanych przez użytkowników informacji np. numery kart płatniczych czy dane do logowania.
Strony zabezpieczone certyfikatem można rozpoznać poprzez znajdujący się w pasku adresu symbol zamkniętej kłódki oraz przedrostek https://. Korzystanie z szyfrowanego połączenia to również ważne działanie z punktu widzenia SEO – standard SSL to oficjalny czynnik rankingowy Google.
4. Copywriting, czyli wartościowe treści
Użytkownik już w kilka sekund ocenia, czy chce dalej czytać tekst internetowy. Ponadto większość internautów wykazuje tendencję do skanowania treści. Nie dziwi więc, że filarem dobrze zaprojektowanych stron WWW jest atrakcyjny copywriting. Dlatego też, jeśli chcesz dotrzeć do odbiorców, to musisz postępować zgodnie z poniższymi zasadami:
- twórz teksty konkretne i łatwe w odbiorze,
- zadbaj o czytelną i przejrzystą formę artykułu,
- przestrzegaj reguł dobrego pisarskiego stylu,
- dopasuj do tematu odpowiednie słowa kluczowe,
- optymalizuj treść zgodnie z wymaganiami wyszukiwarki,
- wyczerpuj temat i odpowiadaj na potrzeby odbiorców,
- stosuj atrakcyjny język korzyści,
- wykorzystuj treści i materiały wizualne,
- publikuj unikalne i poprawne językowo wpisy.
5. Działania SEO, czyli walka o widoczność w sieci
Jak widzisz, strony internetowe są projektowane w taki sposób, aby utrzymać użytkownika dłużej w serwisie i zachęcić go do wykonania konkretnych działań. Najpierw jednak należy przyciągnąć uwagę internautów – najlepiej poprzez większą widoczność w wyszukiwarce. Lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania zapewnią zaś działania SEO.
Warto przy tym pamiętać, że Google stale aktualizuje swoje algorytmy, by promować wartościowe serwisy. Dlatego też tak ważna jest optymalizacja strony, która obejmuje pracę nad zawartością i treścią oraz działania techniczne związane ze strukturą witryny.
Projektowanie stron WWW – podsumowanie
Już wiesz, że strona internetowa powinna być bezpieczna, zoptymalizowana, dostępna na różnych urządzeniach i tworzona z myślą o użytkownikach. Do tego musi mieć atrakcyjny projekt i wartościowe treści.
Jeśli chcesz odnieść sukces w sieci, to powierz zaprojektowanie skutecznej witryny specjalistom. Agencja reklamowa WeNet zbuduje, wypromuje, a także zapewni bieżącą obsługę i ochronę strony internetowej Twojej firmy. Co możesz zyskać? Przede wszystkim wygodę, czas i profesjonalne wsparcie na każdym etapie współpracy.
Wejdź na WeNet.pl i poznaj szczegóły oferty. Pamiętaj, że gdy Ty zajmiesz się rozwojem swojego biznesu, sztab ekspertów będzie pracował na Twój sukces w sieci. Nie zmarnuj tej szansy!