Dziecięcy Uniwersytet w Krzeszowicach zaprasza na warsztaty online w najbliższą sobotę, 6 lutego 2021 r., o godz. 10.00. Będzie to ostatnie spotkanie w semestrze zimowym. Semestr letni otworzymy w marcu.
Temat warsztatów: Dlaczego diplodok nie mieszka pod blokiem?
Choć dinozaury dawno już wyginęły, my wciąż chętnie o nich czytamy i poznajemy ich tajemniczy świat. Międzynarodowy dzień tych prehistorycznych stworzeń obchodzimy w lutym. To dobry czas, aby bliżej przyjrzeć się dinozaurom i zastanowić się, dlaczego wyginęły. Postawimy trzy naukowe hipotezy na ich wyginięcie – uderzenie meteorytu, wybuch wulkanu oraz działanie wirusów. Wraz z prowadzącą będziemy mogli samodzielnie wykonać modele, pozwalające zobrazować omawiamy temat. Zachęcamy do aktywnego udziału w zajęciach!
Lista artykułów potrzebnych do wykonania poszczególnych modeli:
- meteoryt (wykorzystamy model katapulty) – materiały: drewniane patyczki laryngologiczne (do kupienia w aptece – 100 szt. ok. 4 zł), kilka gumek recepturek – dla chętnych: nakrętka z plastikowej butelki i klej na gorącą/ mocna taśma dwustronna).
- model wulkanu – materiały: kubeczek plastikowy, mały talerzyk papierowy/plastikowy lub kółko o średnicy ok. 15-20 cm wycięte z tektury, folia aluminiowa, taśma klejąca, kawałek plasteliny, kwasek cytrynowy, soda oczyszczona, odrobina płynu do mycia naczyń),
- model 3D wirusa (model do złożenia - link poniżej - prosimy wydrukować na grubszej kartce papieru), nożyczki, linijka, klej.
Link z modelem wirusa:
Uwaga! Jeżeli dzieci młodsze moją trudność z samodzielnym wykonaniem pracy, zachęcamy do złożenie modelu przestrzennego koronawirusa (potrzebne materiały: plastelina lub styropianowa kula, patyczki higieniczne - wzór w załączniku).
Choć dinozaury dawno już wyginęły, my wciąż chętnie o nich czytamy i poznajemy ich tajemniczy świat. Międzynarodowy dzień tych prehistorycznych stworzeń obchodzimy w lutym. To dobry czas, aby bliżej przyjrzeć się dinozaurom i zastanowić się, dlaczego wyginęły. Postawimy trzy naukowe hipotezy na ich wyginięcie – uderzenie meteorytu, wybuch wulkanu oraz działanie wirusów. Wraz z prowadzącą będziemy mogli samodzielnie wykonać modele, pozwalające zobrazować omawiamy temat. Zachęcamy do aktywnego udziału w zajęciach!
Lista artykułów potrzebnych do wykonania poszczególnych modeli:
- meteoryt (wykorzystamy model katapulty) – materiały: drewniane patyczki laryngologiczne (do kupienia w aptece – 100 szt. ok. 4 zł), kilka gumek recepturek – dla chętnych: nakrętka z plastikowej butelki i klej na gorącą/ mocna taśma dwustronna).
- model wulkanu – materiały: kubeczek plastikowy, mały talerzyk papierowy/plastikowy lub kółko o średnicy ok. 15-20 cm wycięte z tektury, folia aluminiowa, taśma klejąca, kawałek plasteliny, kwasek cytrynowy, soda oczyszczona, odrobina płynu do mycia naczyń),
- model 3D wirusa (model do złożenia - link poniżej - prosimy wydrukować na grubszej kartce papieru), nożyczki, linijka, klej.
Link z modelem wirusa:
http://www.ellenjmchenry.com/homeschool-freedownloads/lifesciences-games/documents/Cutandassemblevirusmodels.pdf
Uwaga! Jeżeli dzieci młodsze moją trudność z samodzielnym wykonaniem pracy, zachęcamy do złożenie modelu przestrzennego koronawirusa (potrzebne materiały: plastelina lub styropianowa kula, patyczki higieniczne - wzór w załączniku).
Warsztaty poprowadzi: dr inż. Marta Wróbel - absolwentka dwóch kierunków: geologii i ochrony środowiska na Akademii Górniczo-Hutniczej oraz pedagogiki. Współpracuje jako trener, wykładowczyni i konsultant edukacji przyrodniczej. Autorka scenariuszy na platformy:
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/
oraz e-podreczniki.pl, trenerka aktywnych metod pracy z dziećmi, producentka warsztatów dla dzieci i dorosłych w firmie Warsztatownia, redaktorka i współautorka książki „Tatrzańskie skarby". Pobierz załącznik:
-
model.png