Sporo mówi się o tym, że jest to dobry czas, aby założyć własną firmę i zacząć działać oraz promować się w internecie. Jest w tym sporo prawdy – z każdym dniem coraz więcej osób przekonuje się do tego, że w internecie można bezpieczne i łatwo dokonać zakupów bez wychodzenia z domu. Dlaczego więc nie zacząć działać już teraz i zachęcać potencjalnych klientów do zakupów właśnie w Twojej firmie?
Łatwa i tania promocja w internecie
Promowanie firmy w internecie jest niezwykle łatwe i tanie, dość powszechną praktyką jest również to, że zamieszczenie oferty jest całkowicie bezpłatne. Serwisy takie jak na przykład katalog firm pozwalają na promocję różnego rodzaju przedsiębiorstw w przejrzysty sposób grupując je w konkretnych kategoriach. Istnieją również strony, które pozwalają promować poszczególne produkty lub usługi – są to serwisy ogłoszeniowe i portale aukcyjne. Zwykle z niewielkim nakładem kosztów można w skuteczny sposób zaprezentować nawet bardzo szeroką ofertę własnej firmy.
Niskie koszty działalności internetowej
Bez wątpienia prowadzenie nawet małej firmy to całkiem spore koszty. Działalność typowo internetowa pozwala zminimalizować tego typu koszty do dość niskiego poziomu. Przykładowo wiele firm internetowych nie wynajmuje sklepów stacjonarnych, ani nawet magazynów. Sprzedaż prowadzą bezpośrednio od producentów, wysyłając dane produkty w tak zwanym modelu dropshipping – czyli proces logistyczny ograniczony jest jedynie do hurtowni lub producenta z którym nawiązuje się współpracę. Koszty wynajmu biura również są mniejsze, bo tego typu pracę można wykonywać z dowolnego miejsca – nie ma na przykład potrzeby osobistego monitorowania produktów na magazynie.
Ogromny zasięg
Łatwo zauważyć, że wiele przedsiębiorstw startuje z niskiego pułapu oferując swoje produkty klientom w Polsce, ale z czasem może się okazać, że zainteresowanie może być tak duże, że pojawią się kontrahenci i klienci zagraniczni. Internet nie stanowi pod tym względem żadnych ograniczeń.